København

 

 

Rastplatsfika! Ett måste på vägen. Denna gång är vi på väg till Danmark med min mor & far för en weekend mitt i veckan

 

 

 

 

 

I Danmark blev första stoppet Luisiana..

 

 

 

..där fanns mängder med känd och gammal konst, blandad med ny. Gick runt

i flera timmar och imponerades, skrattade åt konstig konst  och förvånades att en 80-åring som ritar som en treåring kan bli en känd konstnär :)

Denna, en Picasso - Me like!

 

 

 

 

 

Tummen upp!

 

 

 

Jag roar mig i legolådan som var belägen i barnhörnan :)

 

 

 

Sommarkänsla på Nyhavn, København

 

 

 

 

 

Peder Oxe - vår favoritrestaurang i gammal stil och riktigt god mat, oxkött såklart. Vinet betalade man per centiliter och när man var klar för att beställa tände man en grön lampa på taklampan för att få betjäning. Skojigt!

 

 

 

 

 

 

 

Självklart blev det en sväng på den kända gatan.

 

 

 

Mattias hittade en läskig sömnbindel på Urban Outfitters

 

 

 

Vi irrade runt och letade förgäves efter den lille havfrue. Vi hittade en skylt att den var flyttad till Shanghai under hela året (?!)

Så jag fick agera den lilla, fast frusna, havsfrun :)

 

 

 

 

Självklart blev det en rød pølse innan vi for tillbaka över Öresundsbron

 

 

 

Kikade på Snurrande Turso i Malmö på tillbakavägen :)

 

 

 

Det blev konst i Sverige med. Vi stannade bland annat hos en konstnär, Kristina Assarsson, som skapade imponerande verk. Med många lager färg byggde hon ut utvalda objekt i tavlorna och fick en 3D-effekt. Det såg ut som blommorna blommades ut ur tavlorna :) Annorlunda och fascinerande!

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: J-O & M

Tummen upp för resan och upplevelserna

2010-04-14 @ 23:07:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0